جهاني شدن، فرهنگ و « بازار پيام»
تا قبل از جهاني شدن، براي تبيين رابطه فرهنگ و رسانه ها، از اصطلاح قديمي امپرياليسم فرهنگي (Cultural Imperialism) استفاده مي شد. اما به تدريج اصطلاحات جديدي چون، آمريکايي شدن (Americanization)، بي مليت شدن (Denationalization) حاشيه ـ مرکزشدن (periphery ـ center)، جهان ـ منطقه اي شدن (Glocalization) و دچار تهاجم فرهنگي شدن(Cultural Invasion) وارد ادبيات ارتباطات شد. اما به نظر نمي رسد که هيچ يک از اين واژه ها بطور کامل، نماينده آنچه در حال وقوع است نمي باشد.کامل
<< Home