Mass Communication

Friday, January 19, 2007

تبریک به دکتر امید مسعودی

به گزارش خبرگزاری فارس رئيس مؤسسه عالي سوره گفت: اين مؤسسه، براساس قول رئيس‌جمهور و وزير علوم، مصادف با ايام مبارك دهه فجر، حلاوت تبديل خود به دانشگاه را خواهد چشيد. روشن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس اظهارداشت: مؤسسه عالي (دانشگاه) سوره به لحاظ قانوني، كليه شرايط و امكانات براي تبديل خود دانشگاه را دارا است و با موافقت‌هاي به عمل آمده و كسب مجوزهاي لازم در اين خصوص از سوي شوراي عالي گسترش دانشگاه‌ها و كميسيون‌هاي مربوطه، به ياري خدا و مساعدت نهايي مسئولان به زودي به دانشگاه تبديل مي‌شود.
وي اضافه كرد: اين مؤسسه در حال حاضر داراي 4 دانشكده هنر، معماري، مديريت و علوم ارتباطات است كه هريك به ارائه چندين رشته مي‌پردازند كه به اين ترتيب سوره از حداقل‌هاي قانوني لازم براي تبديل شدن به دانشگاه نيز (ارائه 4 رشته در مقطع كارشناسي ارشد) فراتر عمل كرده است.
رئيس مؤسسه عالي سوره گفت: اين مؤسسه در 30 بهمن ‌سال جاري چهارمين دانشكده خود را با عنوان علوم ارتباطات واقع در خيابان طالقاني را رسماً افتتاح مي‌كند كه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا به جذب دانشجود خواهد پرداخت.
وي افزود: دانشكده علوم ارتباطات در دو رشته تبليغ و ارتباطات فرهنگي و مديريت رسانه به جذب دانشجو در مقاطع كارشناسي ارشد از طريق سازمان سنجش مي‌پردازد كه تا فردا (30 دي‌) نيز مهلت داوطلبان مجاز براي ثبت‌نام اينترنتي ‌(www.sanjesh.org) به پايان مي‌رسد.
روشن گفت: اين دانشكده با قرارداد همكاري كه با دانشگاه امام صادق‌(ع) داشته‌ايم و همچنين رايزني‌هايي كه با اساتيد دانشگاه‌هاي علامه طباطبايي، تهران و صدا و سيما شده، از وجود بهترين اساتيد دانشگاهي در حوزه علوم ارتباطات برخوردار خواهد شد.
وي از جمله امكانات مستقر در اين دانشكده به كارگاه‌هاي آموزشي، لابراتور زبان و امكان دسترسي دانشجويان به شبكه‌هاي ماهواره‌اي اشاره كرد.
رئيس مؤسسه (دانشگاه) سوره افزود: براي اين دانشكده سايت اينترنتي و همچنين امكانات كتابخانه‌اي مناسب تدارك ديده شده كه به اين ترتيب، دانشكده مذكور به عنوان نخستين دانشكده ارتباطي ـ تبليغي كشور، از امكانات ويژه‌اي در اين حوزه برخوردار است.
وي يادآور شد: از بزرگ‌ترين مزاياي دانشكده علوم ارتباطات سوره، استقرار پژوهشكده حضرت امام باقر(ع) از قم در اين دانشكده خواهد بود كه بر اين اساس براي انجام تحقيقات دانشگاهي در حوزه ارتباطات‌، فرصت عالي فراهم مي‌شود.
روشن همچنين از جذب دانشجويان در آزمون تحصيلات تكميلي 86 در رشته حقوق رسانه خبرداد و افزود: ما در تلاش هستيم تا با ايجاد اين رشته در دانشكده علوم ارتباطات به تربيت كارشناس جهت حضور در دادگاههاي مطبوعاتي اقدام كنيم.
وي با تاكيد بر عزم موسسه عالي سوره براي توسعه فعاليتهاي خود پس از تبديل به دانشگاه گفت: اين موسسه (دانشگاه) در حال حاضر علاوه بر واحدهاي مستقر در تهران، داراي 3 واحد در شهرستانهاي اردبيل ، اصفهان و شيراز است.
رئيس مؤسسه عالي سوره به واحدهاي فعال اين مؤسسه در تهران اشاره كرد و افزود: دانشكده معماري اين مؤسسه (واقع در خيابان ويلا) داراي 6 يا 7 رشته است كه 2 رشته اساسي آن مهندسي معماري (رياضي) و معماري داخلي (هنر) هستند.
وي اضافه كرد: دانشكده هنر اين مؤسسه در 6 رشته در كارشناسي ارشد به جذب دانشجو اقدام مي‌كند كه موافقت‌هاي لازم را براي ارائه 2 رشته جديد‌، كسب كرده است.
روشن اضافه كرد: واحد مستقر در خيابان آزادي اين دانشگاه نيز در گروه‌هاي كارشناسي گرافيك‌، نقاشي، تئاتر، سينما، مديريت فرهنگي و صنايع دستي به جذب دانشجو مي‌پردازد.
وي با ترسيم آينده‌اي روشن از اين دانشگاه و دانشكده‌هاي مربوطه به خصوص دانشكده علوم ارتباطات، اميد علي مسعودي را به عنوان سرپرست دانشكده اخير، معرفي كرد.
مسعودي نيز در گفت‌وگو با فارس به تبيين اهميت ايجاد چنين دانشكده‌اي كه با همگرايي اساتيد حوزه ارتباطات شكل گرفته پرداخت و افزود: گرچه انقلاب اسلامي ايران از ابتدا يك انقلاب مذهبي، فرهنگي و تبليغي بود ولي تاكنون فاقد يك دانشگاه تبليغات و ارتباطات بوده، لذا اساتيد اين حوزه، در ايجاد دانشكده علوم ارتباطات به عنوان نخستين گام در اين مسير، بايكديگر همقدم شدند كه به ياري خدا در 30 بهمن شاهد افتتاح رسمي آن خواهيم بود.
وي بر ضرورت تحقق چشم‌انداز 20 ساله كشور تأكيد و گفت:‌ اين چشم‌انداز و برنامه 5 ساله توسعه، طوري ترسيم شده كه ما را به سمت دانايي و علم ببرد و در اين راستا، ارتباطات از سهم به سزايي برخوردار است.
سرپرست دانشكده علوم ارتباطات سوره افزود: در اين راستا، لزوم فراگيري اصول ارتباطي توسط مديران، گذراندن دوره‌هاي دانشگاهي و آموزشي كوتاه مدت توسط كارشناسان در حوزه‌ها و مقاطع مختلف، ضرورت ايجاد چنين دانشكده‌اي را لازم كرد.
وي جذب دانشجو در رشته‌هاي مديريت رسانه و تبليغ و ارتباطات فرهنگي و در آينده حقوق رسانه از طريق دانشكده علوم ارتباطات سوره را از حركت‌هاي مهم و تأثيرگذار در حوزه ارتباطات دانست.
مسعودي به سرفصل‌هاي درسي در رشته مديريت رسانه اشاره كرد و افزود: از آن جا كه اين رشته نخستين بار توسط دانشكده صدا و سيما ارائه شده،‌ لذا ما سعي كرديم مبتني بر همان سرفصل‌هاي درسي و تقريباً همان اساتيد عمل كنيم.
وي در خصوص سرفصل‌هاي درسي رشته تبليغ و ارتباطات فرهنگي گفت: اين رشته كه براي نخستين بار توسط دانشكده علوم ارتباطات در مقطع كارشناسي ارشد ارائه مي‌شود‌.
سرپرست دانشكده علوم ارتباطات افزود: پذيرفته شدگان از ساير رشته‌ها در اين رشته نيز علاوه بر واحدهاي مذكور، حداكثر 18 واحد نيز به عنوان پيش نياز مي‌گذرانند.‌‌
سرپرست دانشكده علوم ارتباطات، با توجه به تلاش اين دانشكده براي برخورداري از جامعترين كتابخانه در حوزه ارتباطات گفت: براي تجهيز اين كتابخانه سعي ما بر اين است تا آرشيوي از كتاب‌هاي ناياب و كم ياب ارتباطي ـ تبليغي تشكيل دهيم كه در اين خصوص پذيراي كتاب‌هاي اهدايي نيز به نام خود افراد هستيم.