Mass Communication

Wednesday, April 26, 2006

دوره های آموزش روزنامه نگاری از راه دور BBC

دوره های آموزش از راه دور در برنامه iLearn، به شيوه ای قابل انعطاف طراحی شده تا داوطلبان بتوانند آن را در ساعات دلخواه خود و هماهنگ با برنامه های درسی و کاری شان دنبال کنند بنياد آموزشی بخش جهانی بی بی سی در نظر دارد دوره های آموزش روزنامه نگاری از راه دور خود را به زبان فارسی برای علاقمندان به اين حرفه برگزار کند. اين دوره ها شامل نحوه تهيه و نگارش خبر، گزارش و مصاحبه بر اساس اصول اخلاقی و معيارهای شناخته شده بين المللی است که تاکنون به زبانهای مختلف از جمله عربی، اسپانيايی، چينی و روسی ارائه شده است.
بنياد آموزشی بخش جهانی بی بی سی نهادی غير انتفاعی و مستقل است که می کوشد با نو آوری در عرصه رسانه ها به توسعه و بهبود زندگی انسانها در سراسر جهان کمک کند. وبسايت بنياد بخش جهانی بی بی سی (World Service Trust) اطلاعات مورد نياز برای ثبت نام اين بنياد دوره های آموزشی و کارگاههای رسانه ای را در بيش از چهل کشور در خاورميانه، آفريقا، اروپا و آسيای ميانه برپا کرده و طرحهايی را در زمينه ترويج بهداشت، مبارزه با ايدز، آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ عمومی از طريق رسانه ها به اجرا در آورده است.
بنياد آموزشی بخش جهانی بی بی سی از پشتيبانی سازمانهای بين المللی و نهادهای خيريه جهانی برخوردار است. دوره های آموزش از راه دور (iLearn) iLearn به عنوان يکی از موفق ترين برنامه های آموزشی اين بنياد، تلفيقی از دوره های آموزش از راه دور و کارگاههای آموزشی در زمينه اصول روزنامه نگاری، روزنامه نگاری خبری و کاربردی و همچنين زبان انگليسی است که به صورت رايگان برگزار می شود. دوره های آموزش از راه دور در برنامه iLearn، به شيوه ای قابل انعطاف طراحی شده تا داوطلبان بتوانند آن را در ساعات دلخواه خود و هماهنگ با برنامه های درسی و کاری شان دنبال کنند.
شرکت کنندگان در iLearn، با پايان اين دوره، گواهينامه آموزشی بنياد بخش جهانی بی بی سی را دريافت می کنند و قادر به شرکت در دوره های تکميلی خواهند بود. روزنامه نگاران فعال در رسانه های ايران و همچنين علاقمندان جوان ايرانی که کمتر از 25 سال سن داشته باشند، واجد شرايط برای ثبت نام در اين دوره رايگان هستند. برای ثبت نام، اطلاعات زير را به آدرس iranmedia@bbc.co.uk بفرستيد. می توانید اين اطلاعات را به خط و زبان فارسی بنويسيد و در قالب فايل Microsoft Word يا پی دی اف به نامه خود ضميمه کنيد.
نام و نام خانوادگی
تاريخ تولد
نشانی پستی
آدرس ای ميل
شماره تلفن
تحصيلات
شغل
ميزان آشنايی با زبان انگليسی
آشنايی با ساير زبانهای خارجی
سابقه کاری خود و دوره های آموزشی را که گذرانده ايد بطور خلاصه توضيح دهيد.
انگيزه و انتظارات شما از شرکت در برنامه های آموزشی ما چيست؟