Mass Communication

Monday, May 16, 2005

محصول جديد مايكروسافت

همكاران سيستم: مايكروسافت چندى پيش برنامه هايى را براى محصول نرم افزارى جديد خود ارائه داده كه به كارمندان امكان مى دهد فروش، حسابدارى و ساير داده هاى كليدى كسب و كار را تقسيم بندى كنند. انتظار مى رود مايكروسافت نسخه تستى از اين محصول جديد خود را در ماه سپتامبر ارائه دهد. لويز لوين نايب رئيس برنامه هاى كاربردى كسب و كار Office در مايكروسافت گفته است كه گروهى انتخابى از كاربران اكنون در حال آزمايش اين محصول هستند كه نام كد آن Maestro است.وى گفته است: «اين محصول جديد بخشى از مجموعه وسيع سرمايه گذارى هايى است كه در حال انجام آن در هوشمندى تجارى هستيم.» پروژه Maestro از ورود مايكروسافت به بازار نرم افزار هوشمندى تجارى و دو محصول رايگان: Reporting Services براى سرور SQL و Business Scorecard Accelerator ناشى مى شود. اين شركت قصد دارد مبلغى را براى ليسانس Maestro در نظر گيرد، اما مديران اين شركت هنوز اطلاعاتى درباره اين مبلغ ارائه نداده اند.مايكروسافت به نرم افزار هوشمندى تجارى به عنوان بازار سه تا چهار ميليارد دلارى در هر سال مى نگرد. هدف Maestro به طور مستقيم بر روى شركت هايى كه در همين زمينه فعاليت مى كنند، مانند Business Objects، Congos و Hyperion متمركز مى شود. هر يك از اين شركت ها برنامه هايى توليد مى كنند كه گزارش ها و هشدارهايى را براى مديران كسب و كار ارسال كرده و ميزان فروش و سود و ديگر اهداف اجرايى آنها را دنبال مى كنند.Maestro نيازمند استفاده از برنامه هاى متعدد مايكروسافت نظير برنامه پايگاه داده شركت، سرور SQL و (SharePoint ابزار تبادل داده) است. نرم افزار Maestro بر روى سرور قرار مى گيرد. مشتريان همچنين مى توانند داده هايى را از ساير سيستم هاى كسب و كار مانند سيستم هاى SAP، اوراكل و سيبل سيستمز، به Maestro وارد كنند. Maestro مى تواند با منابع داده زيادى كار كند، طراحى و تنظيم آن نيز آسان بوده و بيشتر مورد توجه كاربران قرار خواهد گرفت.