Mass Communication

Saturday, August 20, 2005

تحقق دولت الكترونيك در گرو آماده‌سازي فناوري ، فرهنگي، و اجتماعي است

استاد دانشگاه تهران گفت: تحقق دولت الكترونيك در گرو آماده‌سازي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و فناوري است.
"علي اكبر فرهنگي" افزود: منظور از آماده‌سازي فرهنگي، دانش كار و ايجاد زمينه‌هاي متناسب براي ورود به عصر ارتباطات است.
وي از ايجاد تحول در نهادهاي مرتبط با دولت نظير خانواده، سازمان و آموزش و پرورش به عنوان آمادگي اجتماعي نام برد و ادامه داد: آمادگي اقتصادي نيز شامل تهيه بودجه براي تدارك ابزار و امكانات است.
وي تاكيد كرد: در نهايت بايد با آمادگي فناوري، اطلاعات را به دست آورد و به طور خود كفا از آن بهره‌برداري كرد.
مدير گروه مديريت دولتي و رسانه دانشگاه تهران تصريح كرد: روابط عمومي‌ها در ايجاد رشد و توسعه فعاليت سازمان‌ها و دولت‌ها نقش حساس و تعيين‌كننده اي دارند.
وي روابط عمومي را پلي ميان سازمان و جامعه خواند و گفت: امروز در دنيا سازمان‌هاي پيشرفته با استفاده از قابليت‌هاي روابط عمومي الكترونيك، مخاطبان خود را وسيع تر كرده‌اند.
فرهنگي افزود: كشور ما در زمينه روابط عمومي الكترونيك رشدي نداشته است، اما در سال‌هاي اخير بعد از طرح مفاهيم و نظريه‌هاي آي تي به تدريج روابط عمومي الكترونيك در برخي سازمان‌ها مطرح و مورد استفاده قرار گرفته است.
وي برگزاري همايش روابط عمومي الكترونيك را موثر ذكر كرد و گفت: هر نوع تحولي در هر زمينه‌اي ايجاد كنيم خوب است به شرطي كه زمينه آشنايي نسبت به آن تحول را فراهم كرده باشيم.
به گفته وي، بنابراين چنين همايشي مي‌تواند عده زيادي را در مورد روابط عمومي الكترونيك آگاه كرده و با مهارت‌هاي جديد آشنا كند.
وي تاكيد كرد: اگر مخاطبان همايش روابط عمومي الكترونيكي از مديران و كارشناسان روابط عمومي باشند سعي مي‌كنند از يافته‌هاي اين همايش در سازمان مربوطه بهره برداري كنند.