Mass Communication

Sunday, August 21, 2005

رشد فروش آن لاين

در سال ۲۰۰۴ در آمد فروش آن لاين خرده فروش هاى آمريكايى حدود ۹۰ ميليارد دلار بود. نتايج بررسى هاى انجام شده از سوى موسسه خدمات مشاوره Mackinsey نشان مى دهد كه در سال ۲۰۰۳ خرده فروش هاى مستقيمى كه داراى فروشگاه هاى فيزيكى بودند ۵۲ درصد فروش اينترنتى را به خود اختصاص دادند. درحالى كه خرده فروش هاى فاقد فروشگاه هاى فيزيكى ۳۱ درصد خريد اينترنتى را از آن خود كردند؛ در سال ۲۰۰۴ رشد قابل توجهى در اين زمينه ايجاد شد و خرده فروش هاى آمريكايى در مجموع درآمدى معادل ۹۰ ميليارد دلار از فروش آن لاين كسب كردند. اين درحالى است كه در سال ۱۹۹۸ درآمد آن لاين خرده فروش هاى ايالات متحده روى هم رفته ۸ ميليارد دلار بود. تحليل گران پيش بينى مى كنند با گسترش فناورى هاى نوين خدمات اينترنتى و افزايش استفاده خريداران از نت براى خريد كالاهاى مختلف در سال هاى آ تى فروش آن لاين سهم غالب درآمد خرده فروش ها را به خود اختصاص دهد. از آ نجايى كه خريد آن لاين امكان مقايسه سريع قيمت محصولات شركت هاى مختلف را فراهم مى كند و خريدار مى تواند در زمان اندكى محصول دلخواه خود را با مناسب ترين قيمت بيابد. پيش بينى مى شود اين مزيت در روى آوردن كاربران به خريد آن لاين نقش بسزايى داشته باشد.